شرایط ثبت نام در آزمون لیسانس به دندانپزشکی
نوشته شده توسط : سارا باباپور

  

جهت مشاوره آزمون لیسانس به دندانپزشکی کافیست
باتلفن ثابت بدون گرفتن کد : 9099071611 
یا موبایل همراه اول بدون گرفتن صفر اول : 99225595  تماس بگیرید.
پاسخگویی 8 صبح تا 12 شب (حتی ایام تعطیل)

 

شرایط ثبت نام در آزمون لیسانس به داندپزشکی



با توجه به افزایش و علاقمندی داوطلبان به گروه آزمایشی تجربی امسال رشته تجربی از پر متقاضی ترین گروه آزمایشی از میان ریاضی ،  انسانی، هنرو زبان می باشد. قبولی در رشته های زیر گروه پزشکی و دندان پزشکی از اهمیت خاصی برخوردار می باشد چرا که هدف اکثر داوطلبین در کنکور سراسری تجربی 96 قبولی در زیر گروه های پزشکی و دندان پزشکی می باشد.
هدف داوطلبان چنین رشته های پر طرفداری در کنکور سراسری  ملزم به بررسی حداقل در صد و آخرین رتبه قبولی رشته دندان پزشکی کنکور سراسری  و آخرین رتبه قبولی رشته پزشکی کنکور سراسری  می باشند. بنابراین برای دریافت اطلاعات در رابطه با نحوه ثبت نام در پذیرش بدون کنکور در رشته های پزشکی و آشنایی با رشته دندان پزشکی بعد از مطالعه این مقاله در صورت داشتن هرگونه سوال با مشاوران سامانه صدای مشاور در ارتباط باشید.

 

 

جدول تراز و درصدهای مورد نیاز برای قبولی در رشته داندانپزشکی

 

رشته ی دندانپزشکی از زیر گروه های ۱ رشته های علوم تجربی است .بنابراین ضرایب دروس اختصاصی برای این رشته به صورت زیر است

 

زمین شناسی———>صفر
زیست شناسی ——–>4
شیمی—————–>3
فیزیک—————->2
ریاضیات————–>2

 
توجه داشته باشید همه ی دروس بالا اختصاصی بوده و ضریب همه در ۳ ضرب میشود.

 


چارک پایین رتبه کشوری برای قبولی در رشته ی دندانپزشکی دانشگاه تهران در سال گذشته ۴۲۰ بوده است.
چارک پایین آخرین رتبه کشوری برای قبولی در رشته ی دندانپزشکی در کشور در سال گذشته۶۸۰۰ بوده است.

 

 

حداقل درصد های مورد نیاز برای قبولی در رشته ی دندانپزشکی دانشگاه شهید بهشتی

 


ادبیات فارسی
 عربی  معارف  زبان  زمین شناسی ریاضی  زیست شناسی  فیزیک  شیمی
۸۰% ۸۰% ۸۰% ۷۰%  ۱۰% ۸۰% ۷۰% ۹۰%
 ۷۰%

 

 

حدود حداقل درصد های مورد نیاز برای قبولی در رشته دندانپزشکی در کشور

 

 

ادبیات فارسی  عربی معارف  زبان  زمین شناسی ریاضی  زیست شناسی  فیزیک  شیمی
۶۰% ۶۰%  ۷۰%  ۳۰%  ۱۰% ۵۰% ۶۰%  ۶۰% ۶۰%

 

 

شرايط و نحوه ورود به دوره لیسانس به داندانپزشکی 96 - 97

 

داوطلبانی که قصد ثبت نام و شرکت در رشته دندانپزشکی را دارند توجه داشته باشند مدارک مورد نیاز برای ثبت نام شامل برگ ثبت نام تکمیل شده، مدرک معتبر که نشان دهنده معدل کل مقطع دیپلم متوسطه باشد، مدرک معتبر که نشان دهنده معدل مقطع کارشناسی رشته های مورد پذیرش باشد، کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا کارت معافیت دائم برای داوطلبان مرد است.

همچنین مدرک پایان و یا معافیت از طرح برای مشمولان طرح نیروی انسانی، مدرک زبان انگلیسی بر اساس جدول اعلام شده از سوی دانشگاه، تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی، عکس ۴*۳ و پرداخت مبلغ ۵۰۰ هزار ریال به صورت الکترونیکی به حساب دانشگاه علوم پزشکی تهران از دیگر مدارک اعلام شده ثبت نام است.

در صورت قبولی در آزمون با توجه به آموزش رایگان، ضروری است پذیرفته شدگان همانند سهمیه آزاد، برگ تعهد خدمت مربوطه را تکمیل کنند.

شرایط ورود به دوره شامل برخورداری از شرایط عمومی تحصیل رایگان، دانش آموخته مقطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته کلیه رشته های گروه علوم پزشکی و گروه های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم تجربی است.

دارا بودن حداکثر ۲۵ سال سن در زمان ثبت نام آزمون (متولدین ۲۵ دی ماه ۱۳۷۰ به بعد) الزامی است. مدت زمان سربازی و طرح نیروی انسانی به حداکثر سن اضافه می شود.

دارا بودن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم از نظر نظام وظیفه (در مورد آقایان) الزامی است.

 کسانی که خدمت نظام وظیفه آنان حداکثر تا قبل از شروع نیمسال اول سال تحصیلی ۹۷-۱۳۹۶ (زمان ثبت نام پس از قبولی) به اتمام می‌رسد می‌توانند به صورت مشروط در آزمون شرکت کنند.

در صورتی که پذیرفته شدگان در آزمون تا زمان ثبت نام کارت پایان خدمت دریافت نکرده باشند، قبولی آنان کان لم یکن تلقی خواهد شد. دانشگاه هیچ مسئولیتی در مورد مکاتبه با سازمان نظام وظیفه و اخذ مجوز یا مهلت ندارد. دانشگاه هیچ مسئولیتی در مورد خسارات احتمالی که از این ناحیه به داوطلب وارد می‌شود ندارد.

دانش آموختگان و دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری عمومی از دانشگاه‌های سراسری و آزاد و غیره حق شرکت در آزمون را ندارند.

دارا بودن معدل کل دیپلم بالاتر از ۱۷، دارا بودن معدل مقطع کارشناسی بالاتر از ۱۶ و دارا بودن یکی از مدارک زبان انگلیسی به شرح جدول اعلام شده از سوی دانشگاه از جمله شرایط ورود به دوره است.

داوطلبانی که مدرک زبان ندارند می‌توانند به صورت مشروط در آزمون کتبی شرکت کنند. لکن ارائه مدرک زبان جهت شرکت در مرحله دوم(مصاحبه و ارزیابی فراشناختی) الزامی است.

قبولی در آزمون ورودی به صورت چند مرحله ای و شامل آزمون کتبی، مصاحبه و ارزیابی فرا شناختی است.

دانشجویان مشمول آیین نامه استعدادهای درخشان و برگزیدگان المپیادهای علمی دانشجویی از احراز شرط معدل دیپلم ۱۷ و بالاتر و معدل کارشناسی ۱۶ و بالاتر معاف هستند.

بنابراین داوطلبان عزیز در صورتی داشتن هرگونه ابهام و سوال در رابطه با نحوه ثبت نام تاریخ دقیق ثبت نام آزمون لیسانس به داندانپزشکی و شرابط ثبت نام، زمان توزیع کارت ورود به جلسه آزمون لیسانس به دندانپزشکی و مشاوره و انتخاب رشته کنکور سراسری و هر سوالی که در رابطه با آزمون لیسانس به دندانپزشکی دارید با مشاوران سامانه صدای مشاور در ارتباط باشید.

 

آینده شغلی ، بازار کار، درآمدرشته دندانپزشکی

امروزه در کشور ایران نزدیک به ۱۲ هزار دندانپزشک وجود دارد و از سوی دیگر سالانه ۱۸ دانشکده دندانپزشکی دولتی و خصوصی موجود در کشور بیش از ۱۰۰۰ دندانپزشک تربیت می‌کنند. حال سوال اینجاست که آیا برای این تعداد فارغ‌ التحصیل رشته دندانپزشکی فرصت‌های کاری وجود دارد؟

 

 

تعداد و عناوین واحدهای اصلی و اختصاصی دندانپزشکی

طول دوره دندان‌پزشکی پنج سال است و درسهای آن در سه بخش : عمومی ، پایه و اختصاصی برنامه‌ریزی شده است که از لحاظ نحوه تعلیم و تدریس، به درسهای نظری ، عملی نظری، عملی تقسیم می‌شود.

 

درسهای پایه رشته دندانپزشکی

درس های پایه به درسهایی گفته می‌شوند که زمینه‌ساز ورود دانشجو به درسهای اصلی و تخصصی و فراگیری آنهایند. در این رشته درسهای پایه جمعا به تعداد ۴۳ واحد درسی است که عبارتند از: فیزیک پزشکی ، بیوشیمی ، بافت‌شناسی انسانی، جنین‌شناسی، تشریح ، ژنتیک انسانی، میکروب‌شناسی، ایمنی شناسی، فیزیولوژی، روان‌شناسی عمومی، آسیب‌شناسی عمومی.

 

درسهای اختصاصی رشته دندانپزشکی

درسهای تخصصی به درسهایی گفته می‌شود که اطلاعات و آگاهیهای لازم را درباره رشته تخصصی به دانشجو داده، او را با مفاهیم تخصصی و عمده رشته مورد نظر آشنا می‌کند و آموزشهای لازم را به او می‌دهند.

در رشته دندان‌پزشکی درسهای تخصصی عبارتند از: کالبدشناسی و مرفولوژی دندان، زبان خارجی اختصاصی، جنین و بافت‌شناسی فک و دهان ، آسیب‌شناسی دهان، ارتودنسی، اندودنتیکس، بیماریهای دهان و تشخیص ، بیولوژی دهان، پریودنتولوژی، دندان‌پزشکی ترمیمی(پروتز متحرک پارسیل، پروتز ثابت ، پروتز کامل) جراحی دهان و فک و صورت ، دندان‌پزشکی کودکان، رادیولوژی دهان ، گوش و حلق و بینی ، نظام پزشکی و طب قانونی، بهداشت عمومی و اکولوژی ، بهداشت محیط زیست ، دندان‌پزشکی مجتمعی ، بیماریهای روانی ، بیماریهای درونی، فارماکولوژی ، بهداشت دهان و تغذیه و ندان‌پزشکی پیشگیری مواد دندانی و پایان‌نامه (رساله)‌.

 

دانشجویان در سال چهارم با تایید استاد راهنما، موضوعی را برای پایان‌نامه انتخاب وراجع به آن تحقیقاتی را آغاز می‌نمایند، ولی واحد پایان‌نامه در سال آخر محاسبه خواهد گردید که در آن زمان دانشجو پایان‌نامه را به هیات داوران منتخب ارایه و از آن دفاع می‌نماید.

 

 

منبع :  شرایط ثبت نام در آزمون لیسانس به دندانپزشکی

 

 

 

 





:: موضوعات مرتبط: درس و دانشگاه , ,
:: بازدید از این مطلب : 2564
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 مرداد 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: